Katere konkretne napotke velja upoštevati?
1. Preverite spletno prodajno mesto oz. trgovca, za kakšno podjetje gre, kje se nahaja, kakšen je naslov podjetja. Če podatkov o podjetju ni mogoče najti, je to očiten znak za previdnost. Kot opozarja Slovenski nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost – SiCert, je veliko lažje reševati morebitne spore, če gre za podjetje v EU. Preverite tudi, kakšne so izkušnje s posameznim prodajnim mestom pri prijateljih, znancih, sorodnikih oziroma preverite objave v povezavi s prodajnim mestom oz. trgovcem na spletu. V primeru, da ne najdete zapisov na spletu ali so na spletu zapisi, ki govorijo o pritožbah oziroma zlorabah izbranega spletnega trgovca, svetujemo, da se za nakup ne odločite.
2. Preverite kontaktne podatke prodajnega mesta. S klicem ali sporočilom, ki ga posredujete na naslov elektronske pošte podjetja preverite, ali sta telefonska številka za pomoč uporabnikom in elektronski naslov podjetja dosegljiva in se ujemata z imenom podjetja, ki se na spletu predstavlja. V primeru, da je na voljo zgolj obrazec za sporočilo in nobenega drugega kontakta, bosta tudi morebitno kasnejše reševanje sporov in komunikacija otežena.
3. Preverite domeno spletne strani, preko katere nameravate nakupovati. To storite tako, da domeno vnesete v obrazec na strani, prejeli boste podatek, kje in kdaj je bila domena registrirana, in kateri kontaktni podatki podjetja so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepate, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je bila registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov.
4. Bodite pozorni, ali se v naslovni vrstici spletnega prodajnega mesta izpiše https (primer: https://naslov.com/), kar dokazuje, da gre za varno povezavo. V primeru varne povezave je prenos podatkov o vaši kreditni kartici šifriran ter tako skrit pred očmi vsiljivcev v omrežju.
5. V pomoč pri varnih spletnih nakupih vam bodo tudi varnostna SMS-sporočila, saj boste pri vsakem spletnem nakupu obveščeni z SMS-sporočilom. Poleg tega vam svetujemotudi uporabo predplačniške kartice Visa, pri kateri lahko porabite samo toliko, kot ste predhodno naložili na predplačniški račun. Zato s kartico v primeru, ko je predplačniški račun prazen, ni mogoče plačevati.
6. Ne nasedajte lažnim spletnim trgovinam. Preverite, če res nakupujete v spletni trgovini v EU, da vas naknadno ne bo presenetilo obvestilo carine, da vas čaka pošiljka, za katero morate plačati še davek. Zelo pogosto se tudi zgodi, da v takšnih primerih prejmete ponaredek, ki je zelo slabe kakovosti ali pa prejmete celo drug izdelek.
7. Nakupujte pri trgovcih, ki omogočajo varno spletno nakupovanje. Takšni trgovci imajo oznako Verified by Visa in/ali MasterCard SecureCode.
8. Zavedati se morate, da ko enkrat sprejmete dvomljivo ponudbo in nakažete denar goljufivemu trgovcu, ostane zelo malo manevrskega prostora za ukrepanje in povračilo denarja.
Zato je toliko bolj pomembno, da stranka temeljito preveri spletnega trgovca in poišče čim več informacij, preden opravi nakup. Dodatni nasveti so strankam na voljo tudi tukaj.
Ne samo spletno nakupovanje, goljufi se poslužujejo tudi drugih načinov, s katerimi se želijo dokopati do vaših sredstev. Več si preberite tukaj.