Lažna sporočila v imenu Pošte Slovenija
Poslovanje, tudi nakupovanje se vse pogosteje prenaša na splet, kar s pridom izkoriščajo spletni goljufi, ki se skušajo na različne načine dokopati do podatkov plačilnih kartic strank. V zadnjih dneh smo zaznali povečano število prevar s pomočjo lažnih sporočil v imenu Pošte Slovenija.
Postopek prevare:
- stranka prejme lažno elektronsko pošto, v kateri jo je ''Pošta Slovenije'' obvestila, da njen paket čaka na dostavo in da mora plačati le še stroške dostave.
- po kliku na priloženo povezavo, se stranki odpre lažna spletna stran in obrazec, v katerega stranka vnese podatke za plačilo (podatke bančne kartice).
- ko stranka vnese podatke svoje bančne kartice, v večini primerov na mobilni telefon prejme SMS z enkratnim geslom za spletni nakup.
- POZOR! vrednost transakcije ni bila 2,99 EUR, kot je pisalo v elektronskem sporočilu, ampak je v posameznih primerih presegla tudi 1.000 EUR!
Nekatere stranke poročajo o uspešnih transakcijah, nekatere o neuspešnih, v nekaterih primerih pa poskus transakcije sploh ni bil izveden. Ne glede na to, ali je bila transakcija izvedena ali ne, imajo goljufi vse podatke strankine bančne kartice, zato z namenom preprečitve nadaljnjih zlorab predlagamo blokado kartice.
Strankam svetujemo, da so pozorne, če so bile/bodo s kartico izvedene kakšne transakcije, ki jih stranka ni želela opraviti. Če stranka opazi takšno transakcijo, smo ji na voljo v kontaktnem centru na brezplačni telefonski številki 080 17 70, na kateri lahko kartico, ki je bila zlorabljena, prekliče 24 ur na dan, tudi med vikendi in prazniki.
Na podoben način goljufi izkoriščajo tudi druge dostavne službe, npr. DHL.
Strankam svetujemo, da:
- neznancem ne zaupajo podatkov svoje bančne kartice.
- podatkov svoje bančne kartice ne pošiljajo po elektronski pošti, klepetalnicah ali po telefonu.
- so pozorne na malenkosti v sporočilu, npr. v primeru Pošte Slovenije ta nikoli ne pogojuje dostave z vplačilom vnaprej, prav tako podpis v sporočilu kaže na nepravilnost (''Član Post of Slovenia'').
V Novi KBM nam je varno poslovanje naših strank pomembno, zato smo pripravili tudi opise drugih najpogostejših prevar.