OPOZORILO O POVEČANJU SPLETNIH GOLJUFIJ – DIREKTORSKA PREVARA | OTP banka

OPOZORILO O POVEČANJU SPLETNIH GOLJUFIJ – DIREKTORSKA PREVARA

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

Opozorilo o povečanju spletnih goljufij – direktorska prevara

1 oktober 2019
OBVESTILA
 

V zadnjem času smo zaznali povečanje t. i. direktorskih prevar (angl. CEO Fraud), zato vas pozivamo, da ste še posebej previdni pri nakazovanju večjih zneskov v tujino in predvsem na račune, ki vam v dosedanjem poslovanju še niso bili poznani.

Gre za spletno goljufijo, pri kateri napadalec zaposlenemu pošlje e-sporočilo, ki naj bi prihajalo od direktorja ali druge vodilne osebe v podjetju. Sporočilo pride z elektronskega naslova/poštnega predala v lasti goljufov, ki je podoben pravemu e-naslovu oziroma vsebuje ime in priimek nadrejenega. Na ta način se naslovniku skuša prikazati, kot da prihaja sporočilo neposredno s strani direktorja in ga tako zavesti.

Prevaranti v podjetje (računovodstvo ali kak drug oddelek) najprej pošljejo sporočilo z vprašanjem, ali ima podjetje na računu dovolj sredstev za izvedbo nakazila. Po potrditvi stanja zahtevajo nakazilo na izbrani račun. Do sedaj zaznani primeri so pokazali, da je šlo v večini primerov za nakazila na račune izven Slovenije, kot pošiljatelj takšnega sporočila pa je bil v vseh primerih naveden eden izmed predstavnikov vodstva podjetja.

 

Pred izvedbo aktivnosti in predvsem z namenom preprečevanja odtekanja občutljivih informacij se je treba prepričati o pristnosti prejetega sporočila na način, da preverite:

  • ali vam je elektronski naslov znan (prosimo, bodite pozorni na celoten elektronski naslov, ne le ime in priimek, temveč zlasti tudi domeno za @______;
  • ali ste že kdaj poslovali z računom prejemnika;
  • ali ste že kdaj poslovno sodelovali z državo prejemnico;
  • ali ima besedilo slovnične napake;
  • ali je takšna zahteva interna poslovna praksa;
  • ali je morebitno ime podjetja dejansko vaš poslovni partner.

Za vsa dodatna vprašanja smo vam na e-naslovu prevare@nkbm.si na voljo zaposleni iz Oddelka za preprečevanje prevar.