Sava Infond članek 07.02.2024 | OTP banka

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete
Dobri obeti za ozkotrupna letala
 
Aleš Grbić, višji specialist za upravljanje


Februar 2024
 
Airbus velja eno največjih podjetij na področju letalstva in obrambe. Oblikuje, razvija in proizvaja komercialna in vojaška letala ter vesoljske naprave za izstrelitve in satelite. Delujejo v treh segmentih - komercialni sektor (z Boeingom imata duopol pri letalih z več kot 130 sedeži), obramba in vesolje ter helikopterji (komercialni in javni).
 
Komercialni sektor ponuja letala od ozkotrupne serije A220 in A320 (od 120 do200 sedežev) do veliko večjih, širokotrupnih modelov A330 in A350. Segment obrambe in vesolja oskrbuje vlade z vojaško opremo, vključno s transportnimi letali, zračnimi tanki in bojnimi letali (Eurofighter).
 
Manjša letala za nizkocenovnike

Pred kratkim se jim je občutno povečalo število naročil pri ozkotrupnih letalih zaradi rasti števila nizkocenovnih prevoznikov po vsem svetu, kar je posledica izboljšane tehnologije, ki je nedonosne lete naredila donosne. Domači leti so se po pandemiji veliko hitreje opomogli kot mednarodni, zato se letalska podjetja raje odločajo za naročanje manjših letal kot večjih. Pomembno je, da Airbus nima veliko konkurence na najdražjem delu trga ozkotrupnih letal. Zelo verjeten je scenarij, da bo njihova ponudba manjših letal omogočila letalskim prevoznikom, da obnovijo svojo zastarelo floto.
 
Izrazite konkurenčne prednosti Airbusa izhajajo iz strukturnih ovir pri vstopu v industrijo proizvodnje letal ter občutnih stroškov in težav, ki nastopijo pri strankah, če bi zamenjali dobavitelja letal. Izredno pomembna so neopredmetena sredstva z vsemi patenti in licencami, prek katerih utrjujejo svoj konkurenčen položaj.
 
Proizvodni procesi so dovolj zapleteni in samo poslovanje dovolj regulirano, da ustvarjajo visoke ovire za vstop konkurentov na ta trg. Dolgoročno se konkurenčni položaj ne bo spreminjal. Težko si je predstavljati, da bo lažje vstopiti na trg proizvodnje letal. Nedavni vstop konkurence na trg letal z ozkimi trupi je spodletel zaradi prekoračitve stroškov in zamud.
 
Regulacije bo še več

Leto 2023 je bilo, kar se tiče okvar letal na letih, pestro za letalske proizvajalce, a k sreči brez smrtnih posledic. Niti požar letala Airbus A350 na letu Japan Airlines Flight 516 niti odpoved panela trupa letala Boeing 737 MAX 9 pri letu Alaska Airlines Flight 1282 v prvem tednu leta 2024 nista privedla do resnih poškodb potnikov ali posadke.
 
To je posledica varnostnih funkcij, vgrajenih v komercialna letala, ki povečujejo kompleksnost in stroške proizvodnje, a so očitno vredne, saj zaščitijo življenja. Investitorji v družbah Boeing in Airbus računajo na dolgoročno trajnost podjetij, varnostne evidence ter na nenehno zavezanost upoštevanju najstrožjih standardov za upravljanje izdelkov, da bi izpolnili zahteve glede varnosti.
 
Tragični nesreči dveh boeingov 737 max 8 v letih 2018 in 2019 sta imeli resne posledice za Boeing, vključno s tem, da so globalni letalski regulatorji začasno ustavitvili celotne flote 737 max za skoraj dve leti, saj so postavljali vprašanja o sposobnosti Boeinga, da izpolni svojo zavezo glede upravljanja izdelkov.
 
Airbusova družina A320 ima še naprej izrazito vodilni položaj na dragocenem trgu ozkotrupnih letal in novi A321XLR (»Xtra Long Range«) ima potencial odpirati nove dolge lete za nizkocenovne prevoznike. Prav tako je precej predvidljivo, da bo proizvodnjo letal z več kot 130 sedeži obvladoval obstoječi duopol. Pri vsem tem ne smemo pozabiti, da je letalstvo izrazito regulirano. Po zadnjem incidentu Boeinga 737 max je še naraslo tveganje povečane regulacije.
 
Objavljeno v prilogi Dela Posel & Denar, 5. februarja 2024.
   
 
Fotogalerija
DISCLAIMER
Podatki na tej spletni strani niso ponudba niti priporočilo za nakup ali prodajo niti investicijska analiza in ne predstavljajo storitev investicijskega svetovanja, temveč so samo informativne narave. Za pridobitev informacij o primernosti posamezne naložbe in točnih podatkov glede naložbe v vzajemni sklad naj se vlagatelj oz. potencialni vlagatelj obrne na svojega finančnega svetovalca ali na vpisno mesto. 

Več

Vas zanima enostavno investiranje? Za vse - kjerkoli in kadarkoli.
 

 
otp banka

Že z enim klicem

 
Kliknite na ZANIMA ME, oddajte svoje podatke in kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.

ZANIMA ME

Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo poiskati za vas najboljšo rešitev.
otp banka080 17 70
 
otp banka

Digitalno


Poslujte z vzajemnimi in spremljajte svoje naložbe v spletni banki Bank@Net ali mobilni banki mBank@Net.


Prenesite mobilno banko mBank@Net tukaj:

otp banka  otp banka
 
otp banka

V poslovalnici

 
Lahko nas obiščete tudi v prostorih Oddelka investicijskega bančništva ali v najbližji bančni poslovalnici poslovalnici. 

Smo najbolj dostopna banka z najširšo mrežo, kjer lahko opravljate razne bančne storitve po celi Sloveniji.
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=45

Enostavno investiranje


Poslujte z vzajemnimi skladi in trgujte s finančnimi instrumenti enostavno in ugodno ter spremljajte stanje svojih naložb na enem mestu, prek Bank@Neta in mBank@Neta.

Več o tem
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=45
OTP_enosinvestiranje_760x465.jpg?master=45

Vzajemni skladi


Izkoristite naložbe v vzajemne sklade Sava Infond, Triglav Skladi in Raiffeisen Capital Management (RCM), ki vam omogočajo višje donose, in tako lažje dosezite zastavljene finančne načrte. Z nami poiščite pravi naložbeni cilj!

Več o tem
 
OTP_enosinvestiranje_760x465.jpg?master=45
760x465-100.jpg?master=45

Borzno posredovanje


Posredujemo pri nakupu in prodaji vrednostnih papirjev na domačem trgu vrednostnih papirjev in na večini svetovnih kapitalskih trgov.


Več o tem
 
760x465-100.jpg?master=45
Opozorilo vlagateljem
Infond vzajemne sklade upravlja družba Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o., vzajemne sklade Raiffeisen Capital Management (v nadaljevanju: RCM) upravlja družba Raiffeisen Kapitalanlage - Gesellschaft m.b.H., sklade BNP Paribas upravlja družba BNP Paribas Investment Partners, sklade Allianz Global Investors Fund upravlja družba Allianz Global Investors Luxembourg S.A., sklade Deka Investmentfunds upravlja družba Deka International S.A., Luxembourg.Triglav skladi, ki jih upravlja Triglav Skladi, družba za upravljanje, d.o.o..

Družbi Allianz Global Investors Luxembourg S.A. ter Deka International S.A., Luxembourg sta se odločili za deregistracijo vseh svojih vzajemnih skladov v Sloveniji.

Trženje, distribucijo in vplačila Infond skladov ter skladov RCM in BNP Paribas v Sloveniji opravlja OTP banka d.d..

Vzajemni skladi niso bančna storitev in ne prinašajo zajamčene in garantirane donosnosti. Naložbe v vzajemne sklade niso zajete v sistem zajamčenih vlog, ki velja za vloge fizičnih in malih pravnih oseb na transakcijskih računih, hranilnih vlogah, denarnih depozitih in blagajniških zapisih, ki se glasijo na ime, zbranih pri bankah in hranilnicah.

Prospekt z vključenimi pravili upravljanja posameznega Infond sklada oz. Prodajni prospekt, Ključni podatki za vlagatelje, Letno in Polletno poročilo so brezplačno dostopni na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas v poglavju Vzajemni skladi, na sedežu družbe OTP banke d.d. in v vseh poslovalnicah družbe OTP banke d.d..

Zaradi nihanj tečajev vrednostnih papirjev in valut je mogoče, da vlagatelj v obdobju investiranja ne dobi povrnjenih vseh sredstev, ki jih je vložil v vzajemni sklad. Podatki o gibanju vrednosti enote premoženja vzajemnih skladov RCM in BNP Paribas so dnevno objavljeni v časopisu Časnik Večer. Vstopne provizije oz. distribucijska provizija se pri posameznih skladih se gibljejo v večini med 0 in 3 odstotki vplačanega zneska. Izstopne provizije ni, upravljavske provizije posameznih skladov so razvidne na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas.

Podatki na tej spletni strani niso ponudba niti priporočilo za nakup ali prodajo niti investicijska analiza in ne predstavljajo storitev investicijskega svetovanja, temveč so samo informativne narave.

Za pridobitev informacij o primernosti posamezne naložbe in točnih podatkov glede naložbe v vzajemni sklad naj se vlagatelj oz. potencialni vlagatelj obrne na svojega finančnega svetovalca ali na vpisno mesto.