Sava Infond novica 17.10.2024 | OTP banka

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

Avtomobilska industrija na prelomni točki

17 oktober 2024
NOVOSTI
Le eno od 15 najboljših električnih vozil v svetu je narejeno v EU
 
Tomaž Arih, strokovni sodelavec za upravljanje, Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.

Oktober 2024
 

Avtomobilska industrija v Evropski uniji je na zgodovinski prelomnici. Elektrifikacija, strožje okoljske regulative in motnje v dobavnih verigah preoblikujejo celoten sektor. Potem ko so na cestah nekoč prevladovali dizelski motorji, prihodnost pripada električnim vozilom in trajnostni mobilnosti. Evropa se tako na eni strani sooča z vse večjo konkurenco iz Kitajske, ki hitro povečuje svoj delež na trgu električnih avtomobilov, na drugi strani pa v ZDA že razvijajo avtomobile, ki vozijo sami.

Bo Evropa uspela ohraniti svoj položaj globalnega liderja v avtomobilski proizvodnji, ali bo zamudila vlak prihodnosti?

Na avtomobilski sektor EU vpliva več ekonomskih dejavnikov, kot so počasna gospodarska rast, visoki stroški energije, motnje v ključnih dobavnih verigah, geopolitična tveganja in industrijske politike drugih držav, kot so obsežni vladni posegi na Kitajskem. V zadnjih mesecih so v avtomobilski in baterijski proizvodnji v EU napovedali odpuščanja in zapiranja tovarn, tudi zaradi skrbi, da se povpraševanje po električnih vozilih v EU zmanjšuje. Podatki, objavljeni septembra 2024, kažejo, da se je registracija novih avtomobilov v EU precej zmanjšala (-18,3 odstotka) v primerjavi z lanskim letom. Še posebno so upadale registracije električnih avtomobilov, ki so padle za skoraj 44 odstotkov v primerjavi z letom poprej.


Višji stroški proizvodnje

Tudi poročilo Maria Draghija, nekdanjega prvega moža evropske centralne banke, je opozorilo, da avtomobilska industrija v Evropski uniji trpi zaradi višjih stroškov proizvodnje – proizvodnja vozil je v EU približno 30 odstotkov dražja kot na Kitajskem, odvisna od dobavnih verig in zaostaja na tehnološkem področju. Prav slednje postaja Ahilova peta evropske avtomobilske industrije. Večina evropskih podjetij še vedno zaostaja pri inovacijah na področju električnih vozil. Uveljavljena evropska podjetja, kot so VW, BMW in Audi, imajo težave pri izdelavi dobičkonosnih in cenovno dostopnih električnih vozil predvsem zaradi visokih stroškov baterij. Le eno izmed 15 najboljših električnih vozil na svetu je narejeno v EU.

Medtem je Kitajska po levi in desni prehitela Evropo in ZDA ter postala center proizvodnje električnih vozil. Kitajska podjetja so poleg tega, da postajajo vse bolj konkurenčna in izvažajo več na nove trge, tudi središče proizvodnje za mednarodna podjetja. Kitajski izvoz avtomobilov je leta 2021 presegel izvoz Južne Koreje, leta 2022 pa izvoz Nemčije, kar je posledica presežka zmogljivosti na domačem trgu. So glavni vir uvoza avtomobilov v EU, pri čemer se je uvoz v EU iz Kitajske med letoma 2022 in 2023 povečal za skoraj 40 odstotkov. Za povrh prevladujejo v proizvodnji skoraj vseh surovin in komponent (baterije, čipi), potrebnih za izdelavo električnih vozil. 

Krize pogosto rojevajo inovacije

Ne pozabimo, da so krize pogosto trenutki, ko se rodijo največje inovacije. Evropska avtomobilska industrija je skozi zgodovino že večkrat dokazala, da zna izkoristiti priložnosti v težkih časih. Kot je prehod z ročne na strojno proizvodnjo pred več kot stoletjem spremenil svet mobilnosti, bo tudi sedanja prelomnica oblikovala novo dobo prevoznih sredstev. Čeprav je danes videti, da so izzivi veliki, se bo na dolgi rok pokazalo, da je prihodnost avtomobilske industrije v EU svetla – z električnimi vozili, napredno tehnologijo in trajnostnimi rešitvami. Kot pravi znani rek: »Tema je največja tik pred svitom.«

 

Več o tem

 
 
Fotogalerija

Vas zanima enostavno investiranje? Za vse - kjerkoli in kadarkoli.
 

 
otp banka

Že z enim klicem

 
Kliknite na ZANIMA ME, oddajte svoje podatke in kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.

ZANIMA ME

Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo poiskati za vas najboljšo rešitev.
otp banka080 17 70
 
otp banka

Digitalno


Poslujte z vzajemnimi in spremljajte svoje naložbe v spletni banki Bank@Net ali mobilni banki mBank@Net.


Prenesite mobilno banko mBank@Net tukaj:

otp banka  otp banka
 
otp banka

V poslovalnici

 
Lahko nas obiščete tudi v prostorih Oddelka investicijskega bančništva ali v najbližji bančni poslovalnici poslovalnici. 

Smo najbolj dostopna banka z najširšo mrežo, kjer lahko opravljate razne bančne storitve po celi Sloveniji.
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=45

Enostavno investiranje


Poslujte z vzajemnimi skladi in trgujte s finančnimi instrumenti enostavno in ugodno ter spremljajte stanje svojih naložb na enem mestu, prek Bank@Neta in mBank@Neta.

Več o tem
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=45
OTP_enosinvestiranje_760x465.jpg?master=45

Vzajemni skladi


Izkoristite naložbe v vzajemne sklade Sava Infond, Triglav Skladi in Raiffeisen Capital Management (RCM), ki vam omogočajo višje donose, in tako lažje dosezite zastavljene finančne načrte. Z nami poiščite pravi naložbeni cilj!

Več o tem
 
OTP_enosinvestiranje_760x465.jpg?master=45
760x465-100.jpg?master=45

Borzno posredovanje


Posredujemo pri nakupu in prodaji vrednostnih papirjev na domačem trgu vrednostnih papirjev in na večini svetovnih kapitalskih trgov.


Več o tem
 
760x465-100.jpg?master=45
Opozorilo vlagateljem
Infond vzajemne sklade upravlja družba Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o., vzajemne sklade Raiffeisen Capital Management (v nadaljevanju: RCM) upravlja družba Raiffeisen Kapitalanlage - Gesellschaft m.b.H., sklade BNP Paribas upravlja družba BNP Paribas Investment Partners, sklade Allianz Global Investors Fund upravlja družba Allianz Global Investors Luxembourg S.A., sklade Deka Investmentfunds upravlja družba Deka International S.A., Luxembourg.Triglav skladi, ki jih upravlja Triglav Skladi, družba za upravljanje, d.o.o..

Družbi Allianz Global Investors Luxembourg S.A. ter Deka International S.A., Luxembourg sta se odločili za deregistracijo vseh svojih vzajemnih skladov v Sloveniji.

Trženje, distribucijo in vplačila Infond skladov ter skladov RCM in BNP Paribas v Sloveniji opravlja OTP banka d.d..

Vzajemni skladi niso bančna storitev in ne prinašajo zajamčene in garantirane donosnosti. Naložbe v vzajemne sklade niso zajete v sistem zajamčenih vlog, ki velja za vloge fizičnih in malih pravnih oseb na transakcijskih računih, hranilnih vlogah, denarnih depozitih in blagajniških zapisih, ki se glasijo na ime, zbranih pri bankah in hranilnicah.

Prospekt z vključenimi pravili upravljanja posameznega Infond sklada oz. Prodajni prospekt, Ključni podatki za vlagatelje, Letno in Polletno poročilo so brezplačno dostopni na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas v poglavju Vzajemni skladi, na sedežu družbe OTP banke d.d. in v vseh poslovalnicah družbe OTP banke d.d..

Zaradi nihanj tečajev vrednostnih papirjev in valut je mogoče, da vlagatelj v obdobju investiranja ne dobi povrnjenih vseh sredstev, ki jih je vložil v vzajemni sklad. Podatki o gibanju vrednosti enote premoženja vzajemnih skladov RCM in BNP Paribas so dnevno objavljeni v časopisu Časnik Večer. Vstopne provizije oz. distribucijska provizija se pri posameznih skladih se gibljejo v večini med 0 in 3 odstotki vplačanega zneska. Izstopne provizije ni, upravljavske provizije posameznih skladov so razvidne na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas.

Podatki na tej spletni strani niso ponudba niti priporočilo za nakup ali prodajo niti investicijska analiza in ne predstavljajo storitev investicijskega svetovanja, temveč so samo informativne narave.

Za pridobitev informacij o primernosti posamezne naložbe in točnih podatkov glede naložbe v vzajemni sklad naj se vlagatelj oz. potencialni vlagatelj obrne na svojega finančnega svetovalca ali na vpisno mesto.