Laura Jekler, vodja Oddelka za preprečevanje prevar v Novi KBM izpostavlja, da »bolj kot je družabno omrežje popularno, večjo možnost in potencial imajo goljufi, da to virtualno druženje, pogovarjanje, spoznavanje, povezovanje izkoristijo za izvajanje finančnih prevar. Ne smemo zanemariti dejstva, da digitalne platforme uporabljajo tudi starejši, ki jim je to okolje novo in ne poznajo vseh njegovih pasti.«
V Novi KBM smo v zadnjem času zaznali povečanje prevar z vnaprejšnjim plačilom stroškov. Pri tovrstnih goljufijah prevaranti zahtevajo vnaprejšnje plačilo provizije, torej preden žrtve prejmejo kakršen koli izkupiček, denar, nagrado, skrinjo bogastva, dobitek na loteriji. To »predplačilo« lahko opišemo kot provizijo, davek ali naključne stroške, ki naj bi jih goljufi pozneje povrnili. »Med najpogostejše prevare trenutno sodijo še ljubezenske prevare, pri katerih so žrtve predvsem ženske, prevare s krediti, ki se ponujajo prek spleta, prevare z nakupi vrednostnih papirjev in kriptovalut, kjer so žrtve v prvi vrsti moški, prevare v povezavi z dobitki na loterijah, dedovanjem nepremičnin v tujini,« našteva Laura Jekler.
S spremljanjem sumljivih transakcij, ki v Novi KBM poteka v Oddelku za preprečevanje prevar, se s pomočjo sistemov za avtomatizirano spremljavo zlorab tvorijo alarmi. Te sisteme uporabljamo predvsem za odkrivanje kartičnih zlorab. »V Oddelku za preprečevanje prevar te alarme skrbno spremljamo in morebitno možnost zlorabe preverimo pri uporabniku. S stranko se pogovorimo, preverimo, kako je do zlorabe prišlo in jo seveda skušamo preprečiti v prihodnje. V primeru potrjene zlorabe imetniku kartico zablokiramo in naročimo na stroške banke novo. Pomembno je opozoriti na uporabo varnostnih SMS sporočil. SMS sporočilo je v bistvu alarm, ki ga uporabnik prejme ob vsaki transakciji na njegovih karticah (plačilo, prenos, dvig denarja ...). Gre za dodatni varnostni element poslovanja, saj je stranka hitro obveščena, če nekdo nepooblaščeno uporablja njena sredstva. Prav hitra identifikacija prevare omogoča hitro ukrepanje, ki je bistveno pri preprečevanju kartičnih zlorab.«
Banka nakazila stranke ne more preprečiti, zato Laura Jekler poudarja pomen ozaveščanja: »Vsak je lahko žrtev spletne prevare, zato je pomembno, da se o njih pogovarjamo in večamo sposobnost strank prevaro pravočasno prepoznati. Velikokrat pomaga pogovor, stranki pojasnimo okoliščine, saj gre velikokrat za ljudi, ki o novodobnih prevarah ne vedo veliko. Prisluhnite dobronamernim nasvetom, ki jih dobite v poslovalnici,« svetuje Laura Jekler.
Na naši spletni strani najdete tudi poseben kotiček Varno poslovanje, kjer so na enem mestu navedene vse prevare, njihovi znaki, postopek prevare, opisane so tudi taktike goljufov. »Naše delovanje je osredotočeno na to, da morebitnim žrtvam prevar omogočamo čim hitrejše prepoznavanje prevare in svetujemo, kako se jim izogniti. V mednarodnem tednu ozaveščanja o spletnih prevarah smo pripravili tudi kviz, s katerim lahko stranka preveri svoje veščine prepoznavanja spletnih prevar. Seveda pa smo strankam na voljo tudi prek elektronske pošte, dosegljivi smo na prevare@nkbm.si .